Skoltrött...

Nu var det bra jävla längesen hörrni!

EM i Ukraina, det var där jag avslutade senast. Det var kul och annorlunda. Att hålla tider fanns ju inte med på världskartan  i det landet...Det börjar med att vi kommer fram på flygplatsen i Kiev, och får veta att det finns ingen buss att åka vidare med, den är trasig..Vi väntar nog säkert 1h, innan vi seniorer tillslut lyckats få en buss vidare till Sumy. En bussresa som normalt tar 5-6 h. Den tog 4h för oss..som en av oss sa när vi kom instudsandes i Sumy; fan, nu är det nog första gången vi åker på 4hjul genom en kurva..Vägarna är ju inte att rekomendera i det landet, gropar större en kratrar och  vi körde nog mer på vänster sida än på höger, och fort gick det. Tur att jag halvsov mig igenom färden :P Väl framme, typ halv ett på natten, var man skapligt trött efter flera timars resande. Vi hamnade iaf på hotel Krystal (stavning och uttal är ännu okänt). Till min stora lycka fanns det trådlöst internet på hotellet! :)

Tävlingarna gick både si och så. Men jag är trots allt nöjd med min prestationer :) Terrängen var grym, så lätt på sina ställen och så sjukt jobbig på andra. Det kändes ju trots allt som att det var mycket se och lära. När de andra seniorerna hade lämnat stället, tog juniorerna över banketten. En fråga, elelr tre, hur fan tänkte arrangörerna när de serverade några apelsinskivor och  resten sprit? Till UEM och JVM åkare?! Och kallar det för bankett? Helt sjukt. Har nog aldrig sett så mycket ungt folk fulla på en och samma plats. En var i stort sätt medvetslös. Det sägs att han halsade en spritflaska...
Jaja, väl i säng den kvällen, var det bara ställa klockan på sjukt tidigt för att sen bege sig av mot Kiev igen.

Veckan var sjukt kul och lärorik. Det fanns mer sprit än mat i affärerna, pälsjackor överallt, vildhundar överallt. Taxibilar där de knäppte av en bältet. "Da" är ett mycket användbart ord. "Niet" och "davaj" kan också va bra att känna till :P

Väl hemma, började LIA-period nummer tre..egentligen..men jag valde att jobba lite på experium istället :)

Vasaloppet åktes också. Gick så sjukt tungt! Men jag slog ju min tid från öppet spår. Och det var ju målet :) men väl i spåret ville jag komma under 5,45..så jag köttade järnet sista kilometrarna...förgäves...jag skidade in på 5,46... men jag är nöjd med att ha kommit imål. Det var ju mitt typ 5 klassiska pass för säsongen och varenda muskel värkte! Tro mig :P

Sen började LIA:n..helvetet med andra ord.. Jag trodde det skulle bli kul, men med en paj tumme så fick man inte göra så mkt. Jag fick tvätta, städa, vika handdukar, städa, vika badrockar, tvätta...osv... SKITTRÅKIGT! Det jag lärde mig var iaf frans och brynfärg. Sen fick jag lite massage och tillfixade/förstörda naglar :)

Var upp till Boden en sväng på världscup med, det var skoj! Cup på hemmaplan med folk man kände :) Sen att tävlingarna gick åt helvete var en annan sak..En bruten stav, en bruten skida och en felstämpling, och allt detta på en enda helg :( Var nog inte meningen jag skulle åka :P

Tiden i Falun var inte så bra. Men tiden Borlänge var underbar! Fick ju bo hemma som min älskade :) Nio veckor gick fort...för fort..vill inte vara i skolan ,så sjukt tråkigt! Har tusen uppgifter att göra och har knappt börjat med nån :( har ingen motivation till det alls och vill bara härifrån!

Har börjat med orienteringssäsongen med, har inte börjat jättebra, bommat för mycket. Men 10-mila gick faktiskt bra :) Så jag kanske är på gång nu!

Imorrn blire träning, skola och sen panikplugg..som vanligt! På fredag ska jag äntligen på magnetröntgen, men inte för tummen heller, nej nej, nu är det axeln..tummen var ju så hel och fin enligt ortopeden, efter att han ryckt den i alla möjliga lägen så jag nästan satt och grina...får se vad dom säger..Sen bär det nog av till Borlänge :)

Jaja detta var nog allt för den här gången :P Lite lagom långt sådär ;) Jag orkar inte alltid blogga känner jag, är inte riktigt min grej :P


/Bojsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0