Tävlingspremiär :)

Japp, i helgen var det tävlingspremiär i Idre då :)
Åkte med bussen upp i fredags, lite lagom segt eftersom bussen bums ska ta alla omvägar den kan hitta på vägen upp...
Åkte runt banan och provade lite skidor. Dags för sen middag, mamma hade med sig makaronpudding, jag vägrade! hade ju bara ätit det varje dag sen i onsdags... :P så det fick bli en sallad!

Lördag och tävlingsdax! :D Provade som vanligt skidor, värmde upp osv. ställde mig på startlinjen, och som vanligt, inte det minsta nervös :D Körde första varvet, började känna av andningsproblemen igen...andra varvet blev det lite värre...men det var nästan acceptabelt i år.. sista backen ner till målrakan, kunde knappt titta, frös så jävla mkt runt ögonen att man bara ville blunda...tårna var frusna som ispinnar! Saaatan vad det värkte när dom väl tinade upp. Dagen bjöd ju "bara" på ~ - 18gradig kyla/värme...Slutade iaf 11! :) vilket jag är rätt nöjd med ändå för att vara premiär!

Söndagen var det klassisk stil, och härliga -8 grader, värmebölja ju! var ju bara att prova fäste o vilka skidor jag skulle ha osv. sen  var det bara att ge sig iväg de 5km igen :P Skidorna var helt ok :) dessvärre inte min rygg och min andning...kände redan i mitten på första varvet att det började det bli tungt med andningsförmågan, trots att jag tänkte på att andas "rätt", andra varvet, andningen blev bara värre och ryggen likaså :S varför ska det va såhär för?! är inte skönt eller kul på nått sätt när det säger ifrån fast huvudet vill mer! Slutade hursom 12:a totalt..

Next: Tävling- Åsarna

/Bojsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0